Friday, June 29, 2012

bukan sekadar rasa

helooo!!!
okeh! sperti yg aku gtau sebelum ni..aku nk update cerite2 yg tertangguh kan? okeh.kite bermule dgn cerite yg paling lapuk yg berlaku ari sabtu lepas..hehe

hari sbtu lepas... aku dgn kengkawan aku msuk pertndingan 'bukan sekadar rasa'.. dr tajuk tu da tau kan mende ni sal masak2...hahaha sile jangan gelakkan aku memasak oke? aku reti masak tau..haha berkat usehe ibuku mengerah aku ke dapo tiap kali cuti sem..heeeeeee

tema msakn kampung ye anak2..hehe prtndngan mule kol 10..start masak kol 10.15 sampai 11.15.. maximum 3 hidangan.. bahan2 utame ayam,sotong n udang... bg mse berbncang 5minit...

emcee kate mule je berlari memasing keja bahan kt meje tgh tu.. dalm pale kiteowg pkir nk msak paprik,asam pedas...

syaza,slah sowg chef utame +chewah,,haha+ sttlekan ayam... aku,zaty,azrul pmbntu chef utame ni tlong2 la bsuh bhan ke..blender bhan ke..ptong tu,ptong ni..hehe ade yg x kene tnye chep utame...smbil2 tu memasing salurkan idea nk campak ape...

kiteowg mule msk dgn ayam..syaza nk uat ayam msk knyit...lgpon dyeowg kate ayam lmbat sket masak... tapi nk uat macam mane kan.. msing2 nye nebes x abes2 lagi... so,ade je yg x kene ngan ayam tu...last2 redha je la dgn hasilnye sbb mase da suntuk..asam pdas ngan syur x buat lagi..dapur lak ade 1 dan api pon kecek jeee...

terus bsuh kuali nak uat msk asam pedas... msing2 da glabah tgk jam... da campak2 sume siap la asam pds... pstu tgk jam tggl 7 mnit lbey kuarg.. nk msk syur ni.. da la ade stong,ayam,udang..risau2.. x jadi msk paprik,buat syur cmpur je.. tibe2 dtg kpale gile memasing campak aje sume sekaligus!! hahahaha lantak ko la sane,,,asal siap masak! tu la agaknye yg bermain kt kepale masing2..bhahaha!

pastu mase pon abes.. tggu turn nk bg judges rse makann..kteowg kmpln last,kmpln 5..so,lmbt sket... lps judges da rse kiteowg rse la syur last minit tu..tawar!! hahaha lupe cmpak garam la polak!!! adoiii ape nk buat haa.. nasib bdn....

kputusannye tggu la ahad ni.. xtau la kan lau da mcm2 dgaan ni kptusannye acane... tggu dan lihat..hehe t aku hupdate kputusannye ae? ni aku selitkan gmbr mskn kiteowg,,gmbar lelain ade kat kmere dyeowg,, x smpat nk amek lagi... gmbar chef2 pon x de,,haha t aku update..

ni aku da update gmbar chefnye!! btw kputusannnye mnghmpekan..xde tempat!! uhuk3 T-T

dr knan : syaza(chef),azrul,zamir(chef),zaty,aku
comel kn kiteowgnye apron?haha


sayur campur cinta sempurna

ayam kunyit beribu sesalan

asam pedas menuju kebintang

pantry?

judges sedang merase mknn kiteorg
p/s ::: sbnrnye name msakan tu aku x egt sgt.. tp ade la perktaan2 tu jugak,, name pnuh yg x egt,,hahaha bantai aje! =p

0 comments:

Post a Comment

 

Cerita.Hati.Kecil.Syakirah Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang