Thursday, October 27, 2011

ikan lompat a.k.a jumping fish?

hahaha,, aku bukan nk cite sal dolphin ke ape,, sbb yg aku tau ikan yg melompat dolphin an? ke ade ikan len lagi? klau ade sile bagi tau ye,,

dolphin mr. google 
sperti hari2 biase,, arini aku tlong mak siang ikan,, kekeke wlaupun hkikatnye bukan hari2 aku menjelajah dapo,, selalunye aku tolong siang ikan yg fresh dari peti ais,, maknenye ikan tu mmg sure la da x bergerak a.k.a da mati beku kan? so,memang tade hal la nk bedah rodok perut ikan tu,,

tp harini,, pertame kali la dlam sejarah pembedahan ikan yg dilakukan aku,, aku siang ikan freshhh dari sungai,,, hohoho xde la bgge mane pon,, cuak ade la,, ayah aku cam bese pi sungai tgkap ikan,, n dpat la 5 ekoq,, salah 1 nye keli fveret aku tuh,,hoho

bile mak aku soh siang ikan tu,, aku egtkan da mati,, rupenye nyawe2 ikan lagi,, mase tu dlm pale aku "ptutla de pepatah nyawe2 ikan" hehe,, sbbnye,, byangkan ikan tu menguit2 lagi mncari oksigen,, de 2 ekoq camtu,, lg 3 ekog aku bedah dulu perut mereke,, aku egat xlme tu mati la ikan yg nguit2 td,,rupenye tak!! adoyai,, pe aku nk uat,,

masalahnye skrang,, aku bukan takut ngan ikan tu tau,, aku ksian,, x sampai aty weii nk bedah ikan yg tgh nyawe2 ikan tu,, aku cuit ngan pisau melompat ikan tu,, amboiii liatnye nyawe ang!! xley blah ikan melompat,,haha mak aku puasla ckp ketuk pale ikan tu,, tp aku ni kesiannn,xsampai hati,, x sggup nk merobek ikan yg cam idop lgi tuh,, lau korang sggup??

lepas da puas bersilat ngan ikan tu x mati2 gak,, lagi meriah dye melompat ade la,, pe de hal ko asik melompat jee?? last2 mak aku amek parang kerat pale bliau,, make bercerai la pale dri badan,, isk3 ksian,, bole ke kite ksian? hurmmm aku egt pastu mudah le keje aku nk membersihkan perut ikan yg tade pale tu,, TAPIII ikan-yg-tade-pale tu boleh melompat lagi!! ha!! aku da blurr,, bukan pale ko da tanggal ko da mati ke? asl ko gerak lagi?? pelik? anggapan budak yg baru belajar siang ikan idop haha

jawapan nenek aku senang je,, "ko egt nyawe ikan tu kat kpale je ke? nyawe ntah berpecah kat mane2 bhagian long (pggilan aku), manusie punye nyawe pon mcm tu,,egt ikan x mcm tu?" owww,, baru aku tau,, haha dah!! xnk siang ikan idop lagi!! nk siang ikan mati je,, hahaha

p/s : lau beli ikan kat pasar soh owg tu bersihkan perut ikan skali,,hahaha XD

2 comments:

 

Cerita.Hati.Kecil.Syakirah Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang